Van klantgerichte aanpak naar subtiele marketing voor jouw bouwproject
Om jouw bouwprojecten te promoten wordt er steeds meer een andere aanpak gebruikt. Wij beschrijven een aantal tips hoe je de klant centraal stelt en hier op slimme manier gebruik van kan maken voor de langere termijn.
Klantgerichte benadering
Het klinkt logisch, maar toch begint een klantgerichte benadering bij een representatieve klantenservice. Dat betekent dat er in eerste instantie op een vriendelijk en behulpzame manier contact is en hier direct een concrete oplossing of vervolgtraject wordt aangeboden. Het gaat er hier vooral om dat de klant gehoord wordt.
Mocht je een showroom hebben waar je klanten ontvangt, zorg dan voor een herkenbare en nette entree. Denk bijvoorbeeld aan een rij baniervlaggen op de parkeerplaats, dit valt goed op en helpt bij het vinden van de entree.
Wanneer je een fase verder bent en de eisen en wensen van de klant zijn omgezet naar concrete plannen is het tijd om te innoveren. Een mooie presentatie van het plan is wenselijk. Ga hierin gestructureerd en planmatig te werk. Gebruik hierbij ook technieken zoals virtual reality en augmented reality om het plan te presenteren.
Kwaliteit & vakmanschap
De klantenservice en de presentatie van de bouwplannen kunnen nog zo mooi zijn, er moet wel een resultaat worden neergezet. Streef een hoge kwaliteit van leveren na bij de uitvoering. Om de kwaliteit te kunnen leveren heb je uiteraard bekwaam personeel nodig. Denk daarom ook na over een opleidingstraject dat je potentiële werknemers kunt bieden.
Bouwprojecten promoten
Uiteraard helpen positieve reviews en referenties om je bouwprojecten aan de man te brengen. Het is daarbij ook belangrijk om je klant portfolio’s op je website en social media kanalen tentoon te stellen. Het is niet alleen leuke content, maar ook waardevolle content om potentiële klanten te overtuigen om voor jou of jouw project te kiezen.
Zijn alle vergunningen en plannen goedgekeurd, dan kan de bouwplaats worden afgezet met bouwhekken. Op deze doeken kan je de tekeningen en beoogde resultaten laten zien om mensen te informeren en enthousiasmeren! Je kunt ook stickers bestellen, het fijne aan stickers is dat je deze in alle gewenste formaten en vormen kunt laten drukken. Bij Drukbedrijf kan je stickers op maat bestellen. Zo kan je jouw ontwerp altijd op het gewenste stickerformaat drukken.
Zorg dat je alle stappen goed naloopt en organiseert. Blijf zo transparant mogelijk communiceren met je (potentiële) klanten. Eerlijkheid wordt altijd zeer gewaardeerd, zeker als er onverhoopt iets misgaat. Wees daarin ook helder en zorg voor een oplossing. Dit gaat je ongetwijfeld meer blije klanten opleveren!
Van klantgerichte aanpak naar subtiele marketing voor jouw bouwproject